dinsdag 13 januari 2015

Titelpagina's Project Life

Deze keer wil ik jullie eens wat Project Life (PL) laten zien.

PL kan zo makkelijk of moeilijk als je zelf wilt. Mijn ervaring is dat het maken van echte scrapbook-layouts erg leuk is, maar vaak ook tijdrovend. Daarom ben ik ook begonnen met PL. Het denkwerk vooraf kost me meer tijd en moeite dan de uitvoering, maar daarmee is een PL pagina bij mij over het algemeen vrij snel klaar. En dat is natuurlijk ideaal als je weinig tijd hebt maar toch even lekker creatief (met foto's) bezig wilt zijn.



Deze voorpagina voor het jaar 2014 heb ik gemaakt in de kleuren WhisperWhite, Basic Black en Bermuda Bay.

Ik heb gebruik gemaakt van de PL kaartjesset Everyday Adventures van Stampin' Up!. Het voordeel van deze kaartjes is dat je een heel doosje met kaartjes in de juiste afmetingen voor de vakjes in de PL-hoezen hebt, en in allerlei leuke dessins en natuurlijk op elkaar afgestemde kleuren. Het scheelt dus veel zoek- , meet- en snijwerk!

De cijfers heb ik in Word gemaakt, op WhisperWhite cardstock uitgeprint en vervolgens uitgeknipt. Met Stampin Dimensionals zijn ze iets verhoogd vastgezet op de kaartjes.

De tekst  'Enkele Highlights'  maakte ik met de Alphabet Rotary Stamp. De highlights schreef ik met mijn Stampin' Write Markers.

Als laatste (en dat had ik beter als eerste kunnen doen; zie kaartje rechtsonder) voorzag ik alle buitenranden van zwarte of witte faux stitches. Hiermee wordt het wat meer een geheel en zijn het niet allemaal losse onderdelen op een vierkante pagina. De witte stitches zijn gemaakt met de Uni-ballSigno Pigment Ink. Ik heb al veel witte gelpennen uitgeprobeerd, maar deze bevalt me toch wel echt het beste! Daar waar andere witte gelpennen vaak 'haperen' (snappen jullie wat ik bedoel?), doet deze dat absoluut niet!

Tot slot een tip voor alle leerkrachten onder ons:
ProjectLife is ook heel goed te implementeren in je klas! Laat elke week een tweetal een pagina of een spread (= dubbele pagina) maken over wat er die week in de klas geleerd en / of gebeurd is. Verzamel alle pagina's en op het einde van het schooljaar heb je een leuk jaarboek, door de kinderen zelf gemaakt!

Wil je ook een keer kennismaken met Project Life? Dat kan, in de vorm van een workshop. Neem vrijblijvend contact met me op (stampinadventures@outlook.com) voor meer informatie en / of een afspraak. Stampin' Up! Project Life artikelen bestellen? Ook dat kan via hetzelfde mailadres.

Fijne dag!

3 opmerkingen:

Romy zei

Dat ziet er leuk uit! Inderdaad erg gaaf om te zien hoe je in weinig tijd met zoiets toch nog iets moois kunt maken.

Gerrina zei

Mooi deze opbouw! Ben zelf vorig jaar met een soort van PL begonnen en dat bevalt redelijk goed! Wie weet last ik dat nog eens op mijn blog zien.. Groetjes, Gerrina

Johanna zei

Gaaf gedaan! Mooi strak! Dat gaan vast een hoop leuke blogposts worden met pl pagina's!