woensdag 23 december 2009

2 kaartjes

En weer zijn er twee nieuwe kaartjes klaar. Ze zijn bijna hetzelfde maar toch een beetje anders ;-). Ik kwam op het idee voor deze kaartjes door een kaart die ik zag op de blog van Ellen. Het viel niet mee om de paarse kaart gefotografeerd te krijgen! Jullie willen niet weten hoe lang ik daar mee bezig geweest ben! Met flits, zonder flits, aan de voorkant van het huis en aan de achterkant én ik heb geloof ik alle mogelijke instellingen van mijn camera geprobeerd! Dit is toch wel de beste foto, maar helemaal tevreden ben ik eigenlijk nog niet. Materialen en werkwijze: - eerst zijn de kaarten met de Swiss-dots mal door de Cuttlebug gehaald. Omdat de mal te klein is voor een vierkante kaart, moest dit in twee keer. Met deze mal is dat goed te doen. - uit dezelfde kleuren cardstock als de basis van de kaart, heb ik met Nestabilities Classic Scalloped Circles een figuur uitgestanst en geëmbossed. - met dezelfde nestabililties (1 maatje groter) ook uit wit papier een figuur gehaald - bij de paarse kaart heb ik ook eerst nog een stempel gezet met witte Colorbox Cat's Eye - daarna zijn de uitgestanste figuren nog eens door de Cuttlebug gehaald, wederom met de embossingmal Swiss-dots (LET OP: eerst stempelen, dan pas embossen!) - grote witte bloemen geponst en daarop uitgeponste kleine gekleurde bloemetjes geplakt. Op de kleine bloemetjes met een witte soufflépen een puntje gezet. - tot slot de grote figuren vastgezet, met een lintje eronder en de kaart afgewerkt met een witte swirl (ook met soufflépen)

7 opmerkingen:

Corry zei

Hoi Marlieke
Je kaartjes zijn schatjes en bij mij op de p.c is het paars goed te zien.
Hele fijne feestdagen en tot blogs.
xxCorry

MadeByMaly zei

Hai Marlieke,

Je kaartjes zijn weer erg mooi en inderdaad, ik haal de embossingstans ook altijd 2x door de cuttlebug als ik vierkante kaarten heb. Dat gaat heel goed. Volgens mij zit jij heerlijk te genieten en te frobelen tijdens deze vakantie.

Romy zei

Hele mooie kaartjes. Vooral het kleurencontrast vind ik prachtig. Ik vind de foto's trouwens wel heel duidelijk. Zelf heb ik daar ook altijd zo'n moeite mee: soms maak ik een foto of 30 voordat ik er eentje heb waar ik redelijk tevreden over ben.

chantal zei

Het zijn beide mooie en stijlvolle kaarten. De kleuren komen zeer goed over. Ik heb nog een oude filmlamp die mijn man op een statief heeft gezet. Is zalig, vroeger te donker, of zoals je zelf zegt veel foto's maken voor 1 goede.
Prettige feestdagen,
Chantal

Ilonka zei

hoi Marlieke wat een prachtige kaartjes. Ik wil je graag bedanken voor je reactie op mijn blog en je een fijne kerstdagen toe wensen.
En een creatief 2010!

groetjes ilonka

Unknown zei

Mooie kaartje weer lekkere vrolijke kleuren.Ik vind je foto´s ook goed over komen hoor.
fijne dagen groetjes,Lean.

Odetta zei

Echte Marlieke-kaartjes! Kortom, zeer smaakvol.
Fotograferen van je werkstukken kan inderdaad zeer lastig zijn. Je moest eens weten hoeveel foto's ik moet wissen, voordat ik de juiste foto heb. Maar je paarse kaart staat er goed op, hoor!

Groetjes, Odetta