woensdag 12 januari 2011

Sterkte-kaartjes

Een directe aanleiding was er gelukkig niet om deze kaartjes te maken, maar ja: ook deze kaartjes heb je soms nodig. Toen ik laatst deze stempel zag, vond ik die meteen perfect voor bijvoorbeeld het maken van condoleancekaartjes. Toen ik een idee met die stempel had, wilde ik het meteen maar uitvoeren en dit zijn de resultaten:




Beide kaartjes zijn met hetzelfde papier in dezelfde kleuren gemaakt. Helaas lukte het me niet om ze ook allebei op dezelfde manier op de ft te krijgen, vandaar het kleurverschil.





















Werkwijze en materialen:
- De stempel is van Penny Black. Deze heb ik per kaartje twee keer naast elkaar afgedrukt met VersaFine Inkt.
- Vervolgens heb ik de gemaakte afdrukken in drie stroken gesneden en gemat op Gemstones Glimmercardstock.
- Dit geheel heb ik weer gemat op zwart cardstock en op een witte, vierkante kaart bevestigd.
- De kaart met een randjes-embossingfolder door de Cuttlebug gehaald.
- Tot slot een tekststempelafdrukje geplaatst.

7 opmerkingen:

Jolanda zei

ben blij dat je m niet gelijk nodig hebt!!Hij is wel super mooi!!
Mooi gemaakt en idd we hebben ze wel eens nodig!
Fijne dag!!

Unknown zei

gelukkig heb je ze niet nodig maar ze zijn wel heel mooi geworden...niet te veel op voorraad hoor!
groetjes,lean

Romy zei

Jeetje, wat ben jij goed in die Sterkte-kaartjes...ik ben daar echt slecht in: plak mijn kaartjes altijd veel te vol, waardoor het eerder letterlijke opkikkerkaartjes zijn dan sterkte-kaartjes;) Deze kaarten zijn allebei super! Heel stijlvol!

Claudia zei

Heel erg mooi en stijlvol. Gelukkig heb je ze nog niet nodig. Heel mooi gedaan!

Liefs, Claudia

Sanne zei

Wat leuk dat je me 'gevonden' hebt Marlieke. Jij maakt ook erg mooie dingen, hoor! Ben meteen volger geworden, dan kan ik nog eens terug komen. Hopelijk bezoek je mijn blog ook nog eens. Vind het erg leuk om reacties te krijgen op mijn werk. Dat jij juffrouw bent, verbaast me niks. Alles wat scraps is onderhand juf. Ben er al veel tegen gekomen in scrapland.

Groetjes Sanne

MadeByMaly zei

Gelukkig heb je de kaartjes nog niet nodig maar ze zijn erg mooi en stijlvol. Ik heb deze stempel zelf ook en zat er mee te stoeien om deze ook als stempel voor een sterkte kaart te gebruiken. Ik kwam er niet uit. Je idee om de stempel 2x naast elkaar af te drukken is super. Zo is de kaart helemaal in balans.

Sanne zei

Oudergesprekken... Ja ik ken het... Ik had ze in november al, dus ik hoef voorlopig niet. Das toevallig, ik heb ook groep 3! Geniet van je weekend! Dat heb je na zo'n drukke week wel verdiend!

Liefs Sanne