zaterdag 6 augustus 2011

geboortekaartje Emma

Afgelopen woensdag is een vriendin van mij bevallen van een dochter Emma. Daar moest ik natuurlijk even een kaartje voor maken. Ik heb me laten inspireren door dit kaartje van Mariska omdat zij zo goed het dessinpapier wat ze gebruikt heeft tot zijn recht wist laten te komen. Dat wilde ik ook en zo is mijn kaartje uiteindelijk geworden:

























Gelukkig is het kleurwerk alweer stukken beter gelukt dan bij mijn vorige kaartje. Ik ben alleen niet zo tevreden over de manier waarop ik het gezichtje heb gekleurd. Soms lukt het heel goed en soms ook helemaal niet. Ik vind wel dat de kleuren van de Copics op de foto wat harder overkomen dan in werkelijkheid, dat is een beetje jammer. Gebruikte kleuren: RV21, RV10, R81 en E51.


















In het afdrukje heb ik ook weer glitters verwerkt.
De naam heb ik uitgesneden met de Cuttlebug uit stansjes van ProvoCraft. Daarna heb ik de letters op roze cardstock geplakt en rondom met een smal randje uitgeknipt. De binnenkant van de letters heb ik ook weer voorzien van een strookje glitters.












Het dessinpapier komt weer uit het papierblokje Sweet Owl van First Edition Papers. Ook dat papier bevat hier en daar al bling-bling.

Verder heb ik nog de Doily Lace pons van Martha Stewart, Nestabilities en wat zilveren strass-steentjes gebruikt.

16 opmerkingen:

Cornelie zei

Lief kaartje hoor!
Groetjes Cornelie

regina zei

een schitterend kaartje!!

leuk papier en erg leuk met de naam erop!!

gr regina

mariska zei

Oooh je hebt er echt een schatje van gemaakt!
Leuk zeg!
Heel mooi. En wat leuk dat je mn naam erbij hebt gezet. Vind het gewoon al helemaal leuk dat je door mijn kaartje geinspireerd bent geraakt. :D

Liefs mariska

KarinsArtScrap zei

wat een lief en prachtig kaartje marlieke.
leuk met dat glitter erbij.

groetjes karin

Unknown zei

Heel lief kaartje heb je gemaakt is ze vast heel blij mee..
groetjes,Lean

Johanna zei

wat een schattig kaartje!

jannekevanveen zei

Hoi Marlieke

prachtig kaartje heb je weer gemaakt,ik vind de letters ook zo mooi is dit een gekocht alfabet of is hetvan één of ander stans apparaat?ik heb trouwens het verwijderen van mn foto geprobeerd en precies zo gedaan als je zei alleen komen er geen blouwe lettertjes te staan en is het verwijderen niet gelukt....fijn weekend nog gr Janneke

Odetta zei

Wat een prachtig kaartje heb jij gemaakt. Ik vind het ook leuk dat de mooie naam Emma vermeld staat, dat maakt het net meer persoonlijker!

Romy zei

Oh, wat prachtig! Een echte meidenkaart met alle roze en glitter!

Scrappingann zei

Hoi Marlieke,
Het is weer en plaatje geworden, maar dat jkan ook niet anders met al die moeder gevoelens :-)
Hoe was je echo??
Groetjes van Anja / Scrappingann

Karen zei

Hoi Marlieke,

Wat een leuk kaartje is dit geworden.Echte meidenkaart :-)

Groetjes,
Karen

Miranda zei

Wat een lief kaartje,leuke naam.
Ik gebruik voor de gezichtjes meestal de E -00-0- 21 en voor de wangen R 21.
Ik vind het ook best een hele klus dat kleuren met copics.
Het is niet iets wat je zo even doet.
Succes.

Groetjes Miranda

Odetta zei

Hallo Marlieke,

De bubbels op de kaart (op mijn blog) zijn gemaakt met ronde transparante met een glittertje stickertjes en ze heten Shimmer Dots en ze zijn van Papermania.

Wil jij mij s.v.p. e-mailen, ik ben jouw adres kwijt. Bij voorbaat dank! Lieve groetjes, Odetta

Scrappingann zei

Hoi Marlieke,
Hoe moet dat dan met strikjes als je een dochter krijgt :-)
Groetjes Anja / Scrappingann

Mieke zei

Hey Marlieke, bedankt voor je bezoekje! Ik ben er nog steeds niet uit wat het beste is, de cuttlebug of de double do xl... Ik ga nog even verder kijken naar jouw creaties, ze zijn echt heel mooi! En dit kaartje... Roze is mijn lievelingskleur ;) en je hebt het echt prachtig gemaakt! xx

Astrid Zwaan zei

Hoi Marieke,

Wat een geweldige dingen heb jij weer gemaakt, je bent lekker op dreef....

Hoe gaat het met je...zit je nog steeds op die roze wolk!!!

Spreekt je, groetjes,
Astrid.