donderdag 25 september 2014

Femke (en mama) aan de knutsel

Afgelopen zondag was mijn schoonmoeder jarig en ze werd 70. Altijd fijn als manlief dan op zaterdagavond ineens zegt dat hij toch wel wil dat Femke nog iets voor oma maakt en vervolgens vraagt of ik dat op me kan nemen. Uh....ja hoor.....natuurlijk kan ik dat....
(oké, toegegeven; normaal gesproken hoeft hij dat niet eens te vragen en DOE ik dat gewoon, maar nu met twee kinderen ben ik nog wel zoekende naar een nieuw ritme en had ik het dus nog niet gedaan). Oja...en of ik ook een soort waardebon kon maken voor het cadeau wat we wilden aanbieden...

Het toeval wilde dat Femke op vrijdagavond schilderijpapier had gekregen van mensen die op kraamvisite kwamen. Ik besloot daar wat mee te doen en een combinatie te maken van de waardebon en het werkje van Femke.

Ik printte de tekst voor het cadeau op het schilderijpapier (heb op de foto op mijn blog een stukje tekst weggehaald). Ook printte ik een grote 70 uit die ik Femke liet schilderen om vervolgens op het schilderijpapier te plakken. Femke bedacht zelf dat de 7 stipjes moest krijgen en de 0 moest strepen krijgen. Met dit als resultaat:


Knap toch...voor een meisje van 2,5?

Tot slot printte ik (hoe toepasselijk bij het cadeau) een foto van ons vieren uit en ook deze plakte ik op een velletje schilderijpapier. 


Toen had ik vier velletjes bewerkt schilderijpapier en was het de vraag wat ik daar dan weer mee moest doen. Ik plakte enkele vellen bruin 30x30 cardstock aan elkaar en bevestigde de 4 losse vellen daarop. Nu leek het eindresultaat net een breed schilderij:


Dochter trots, manlief blij. Wat wil je als moeder en vrouw nog meer? ;-)
En ja...ook schoonmoeder was content met dit geschenk. Pft.....missie geslaagd.



5 opmerkingen:

Diny zei

Wat ontzettend leuk Marlieke....een prachtig cadeau!
meer heeft een oma niet nodig (spreek uit ervaring)
Straks kunnen daar de prachtige foto's in....wat leuk voor je schoonmoeder!

Groetjes Diny

Henriët zei

Wat super leuk gedaan! Nog nooit gezien dat schilderij papier maar wat geeft dat een leuk effect!
Groetjes van Henriët

KarinsArtScrap zei

Marlieke leuke en mooie lieve kaartjes en layouts heb je gemaakt.
Gr Karin

Romy zei

Wat een onwijs gaaf cadeau! Ik weet zeker dat hij hier dolblij mee zal zijn.

Gerrina zei

Dat is een missie met een mooie afloop! Gaaf dat Femke zo precies is in hoe ze het wil! Dat word vast een hele handige-creatieve-ideeën dame! Groetjes, Gerrina