dinsdag 25 november 2014

Stil - Maar bezig met van-alles-en-nog-wat DEEL 1

In mijn vorige blogbericht liet ik weten met heel veel dingen tegelijk bezig te zijn waardoor het wat stil op mijn blog is. Maar....hier ben ik dan met wat foto's van een eerste projectje waar ik mee bezig was.

Vanaf volgende week starten zowel Femke als Jordi op het kinderdagverblijf in Nuenen. Jordi voor de allereerste keer en Femke heeft vandaag haar laatste dagje in Eindhoven en gaat vanaf volgende week ook hier in Nuenen naar het kinderdagverblijf. (Natuurlijk mocht ze vandaag iets uitdelen, door mama zelf gemaakt, maar dat komt later nog hier op mijn blog). Op het nieuwe kinderdagverblijf schrijven ze voor alle kinderen overdrachtsschriftjes. Dat zijn wij niet gewend. En ik moet je eerlijk zeggen: toen we Femke aanmeldden in Eindhoven, moest ik wel even wennen aan het idee dat er niks geschreven werd. Maar nu denk ik ergens; het schrijven van de schriftjes gaat ten koste van de tijd die de medewerksters aan de kinderen kunnen besteden. Ach ja. Alles heeft zo zijn voors en tegens, nietwaar?

Hoe dan ook, voor Jordi kocht ik een leuk Woezel & Pip boekje, passend bij zijn baby-eerste-jaars-boek. Ik plakte er wat leuke foto's in en klaar. Voor Femke kocht ik bij de Hema een eenvoudig schrift en dat pimpte ik zelf met foto's, stempels en washitape. Daaruit wil ik jullie enkele pagina's laten zien. Ik zeg er wel bij dat het slechte foto's zijn, gemaakt laat in de avond en ik was te lui om goede apparatuur voor goede foto's te pakken.

 De voorkant:


Het stukje washitape van de voorkant loopt door op de achterkant:


 Het smalle stukje washitape van de voorkant loopt door aan de binnenkant.
(persoonlijke gegevens zijn voor de foto hier op mijn blog weggewerkt maar in het echte boekje natuurlijk wel leesbaar):


Met washitape, gekleurde pennen en stempels kom je een heel eind om een saai boekje leuk te maken:

Oh, zie ik nu dat ik de stempels op de rechterpagina later toegevoegd heb toen de foto al gemaakt was. Enfin, gaat weer lekker ;-)
Linksboven en rechtsonder op op de rechterpagina staan dus nog wat stempeltjes....

Binnenkort weer meer.....


10 opmerkingen:

Debbie zei

Ziet er heel erg leuk uit.

Chantal zei

Wat leuk! Ik gebruik nog steeds een simpel zwart schriftje... Misschien binnenkort maar eens iets aan gaan doen ;)
Groetjes,
Chantal

Louise zei

Wat wordt Femke al een grote meid Marlieke. Dus broer en zus zitten samen op het Kinderdagverblijf, gezellig hoor. Bij Lars en Stan deden ze het alleen het eerste jaar en als ze bij mij waren ging het schriftje ook mee!


gr.LOuise

Je@net zei

Dat ziet er gezellig uit, Marlieke.
Heel wat leuker dan de standaardschriftjes die bij ons gebruikt worden.

Romy zei

Wat een leuk idee! En het ziet er hartstikke mooi uit zo!

MadeByMaly zei

Je overdracht schriftjes zijn erg mooi geworden Marlieke. Heel wat anders dan de standaard schriftjes die wij hebben.

Gerrina zei

Die zien er mooi uit! (heb ze even groter geklikt) Is heel wat persoonlijker als kant en klaar! Nu maar hopen dat ze beiden snel gewend zijn! Enne, jij natuurlijk ook! Groetjes, Gerrina

Johanna zei

Allereerst: wat een goed idee!!! Echt heel leuk gedaan en zo persoonlijk. Als Floortje in maart op het kdv begint, ga ik dat zeker ook maken :-) bij de gastouder hebben ze namelijk gewoon zo'n standaard boekje van de kruitvat.
Alles goed met je kindjes en met jou? Wel een hoop veranderingen zo, en straks weer aan het werk. Wanneer moet jij beginnen?
Geniet van je avond en tot het volgende berichtje :D

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Ja, alles heeft zijn voors en tegens. Maar het is misschien een leuke herinnering voor later. Bij ons KDV krijgen we aan het einde een schriftje mee met foto's en tekeningen. Ze schrijven niks, maar zo heb je toch een leuke samenvatting.

Maia zei

O, j wat een veranderingen voor jullie en de kinderen maarecht super leuk het boekje met fotootjes!
Ik las ook dat je stamping up demonstratrice bent geworden proficiat!
Wat zullen jullie weer moeten wennen aan alles na zo'n zwangerschapsverlof maar gezien de lengte van je posten gaat dat zeker goed komen denk ik.
Succes met alles!
Lieve groet Maia