maandag 3 april 2017

Spelen met water, inkt en embossing

Hier ben ik voor de tweede keer vandaag. Dat is uitzonderlijk. Eerder vandaag kwam er een filmpje (KLIK) van mij online waarin ik laat zien hoe je met behulp van letterstansjes hele mooie schaduwletters kunt maken.

Ik ben ook aan de slag geweest voor de Liftchallenge, met onderstaand kaartje als resultaat:



De bedoeling was om zelf een achtergrond te maken en daarop tekst te maken met embossing. De achtergrond maakte ik door een groot clearblock helemaal in te kleuren met verschillende kleuren Stampin' write Markers (Watermelon Wonder, Delightful Dijon en Mint Macaron). Vervolgens met de Stampin' Spritzer water erop spuiten en daarna afdrukken op Shimmery White cardstock. Op gewoon Whisper White papier werkt het niet zo goed. Het Simmery White cardstock heeft als bijkomend voordeel dat er hele subtiele glimmertjes al in het cardstock verwerkt zitten. Dit geeft je kaart net weer iets extra's. Op deze foto moeilijk te zien, maar in een eerder blogbericht is het me wel gelukt dit wat beter op de foto te krijgen (klik daarvoor HIER).

Met embossingpoeder (heat-embossing) en de SAB stempelset Any Occasion stempelde ik de kleine teksten.  De grote tekst komt uit de Nederlandstalige  K.J.E.G. stempelset en is ook met heat-embossing gemaakt. De kleine bloemetjes komen uit de stempelset Jar of Love.

Enigszins uit mijn comfort-zone deze technieken, maar wel heel erg leuk om te doen!

Challenges:
- Liftchallenge
- CASual Friday's
- CASology

7 opmerkingen:

Marjan zei

Erg leuke lift in mooie kleuren voor de achtergrond! Leuk die bloempjes erbij en een mooie frisse tekst! Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge, Marlieke.

Jen W. zei

That inked background is so soft and dreamy. Love it! Thanks for playing along with CASology this week!

Rosina zei

heel mooi dit liftkaartje Marlieke...mooi achtergrondjein deze pastelkleurtjes gecreërd...
groetjes Rosina

Judy1223 zei

What a pretty inked background and nice white embossed sentiments! This is lovely! Thanks for joining us at CASology!

Romy zei

Wat heb je een prachtige achtergrond gemaakt, waar de tekst heel mooi op uitkomt. Gaaf kaartje!

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Heerlijk met al die kleurtjes! Zalig.

Cornelie zei

Helemaal de bedoeling van de liftchallenges om jullie (en onszelf) uit te dagen! Leuk dat je dit ook hebt gedaan en mooi geworden ook! Dank je wel!